Gode besparelser og færre driftsstop med Bell Add - Bell Add

Gode besparelser og færre driftsstop med Bell Add

Når de store dieselmotorer er helt rene indvendigt, i både dyser, commonrail, udstødningssystem og partikelfilter, så yder de optimalt – og det giver besparelser på både reparations- og brændstofkontoen.

Jørns Busrejser oplevede at kravene til antiforurening blev for stor en udfordring for en af selskabets busser. Turboen koksede til og forårsagede havari på køretøjet, hvilket fik Bjarne Ulrik fra Jørns Busrejser til at rette henvendelse til Lars Odgaard Nielsen fra Bell Add.

Rens og pleje af motoren
Lars præsenterede Bjarne Ulrik for en løsning på problemerne: ServiceRens HD i forbindelse med de regelmæssige serviceeftersyn og tilsætning af Bell Add Additiv HD samtidig med tankning af dieselolie. Allerede efter en måned skiftede billedet. Samtlige busser kørte nu upåklageligt uden spor af sod og forurening i turbo og uden tilstopning af partikelfiltrene.

”Vi blev meget positivt overraskede – det er et fantastisk produkt til alt kørende materiel i Danmark”, siger Bjarne Ulrik som sidenhen har installeret automatiske blandingsstationer med såvel Diesel City additiv (til rute- og taxakørsel) og almindelig Additiv HD til turistkørsel. ”Så slipper chaufførerne for at huske at påfylde additiv, det virker bare perfekt”, siger han.

Længere på literen
De to 200-liters pumpestationer blander automatisk den korrekte mængde additiv til dieselolien, som står i hvert sit tanksystem. Samtidig får busserne fortsat ServiceRens i forbindelse med serviceeftersyn. ”Vi er helt sikre på, at vi har store besparelser på brændstofforbruget. Det er jo logisk, at når en motor er helt ren indeni, i både dyser, commonrail, udstødningssystem og partikelfilter, så yder den optimalt og bruger så lidt dieselolie som muligt. En af vores chauffører har beregnet en besparelse på 300 meter pr. liter efter at vi er begyndt at bruge Bell Add, så jeg er sikker på, at udgifterne til additiver opvejes af besparelserne på dieselolie og færre udgifter til havari”, siger Bjarne Ulrik fra Jørns Busrejser.


Ren motor – også i de store maskiner

Bell Add har udviklet Heavy duty-serien for at kunne levere den bedst mulige kemi til rensning af de indvendige dele i de store dieselmotorer.

Læs mere her

 

Bjarne Ulrik fra Jørns Busrejser blev positivt overrasket over effekten af Bell Add på selskabets busser. Vognene tankes nu, så hver bus får den rette mængde additiv tilført via et automatisk blandingsanlæg.

Er indsprøjtningsdyserne tilstoppet af sod kan det resultere i motorfejl. Brændstoffet skal forstøves jævnt fra motorens dyser, som vist på billedet til højre.

Er ventilerne belagt med sod, kan de ikke slutte helt tæt og sikre en optimal forbrænding.

Partikelfilter fotograferet inde i motoren før og efter rensning. Ved rensning under eftersyn og løbende brug af additiver kan filteret bedre regenerere og rense sig selv. Det giver mindre brændstofforbrug.

ServiceRens HD bruges ved regelmæssige serviceeftersyn. Additiv HD og Diesel CITY er til løbende brug.

Kontakt os

Vi er klar fra kl. 8 alle hverdage

Ring eller skriv, hvis du spørgsmål eller brug for vejledning.
Vi hjælper gerne.
+45 81 900 900
info@belladd.dk